Havuç çok derde deva PDF Yazdır e-Posta
Cumartesi, 02 Ağustos 2008 12:06
Her gün yenen havucun akciğer kanseri riskini yüzde 50 azalttığı, kansere karşı etkili olduğu gibi cildin kurumasını engellediği ve bağışıklık sistemini güçlendirdiği belirtildi.

Harvard Üniversitesi'nde havuç üzerinde yapılan araştırmalarda, havucun birçok faydasının olduğu belirlendi. Havuçtaki Beta-Karotin'in, gözleri, yaşlılığın getirdiği görme zayıflığından koruduğu ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği belirlenen araştırmada, havucun kadınlarda kalp enfaktüsünü, felç tehlikesini yüzde 68 oranında azalttığı, günde yenilen iki havucun ise erkeklerde kandaki kolesterolü yüzde 10 oranında azalttığı görüldü. Havucun diğer yararları ise şöyle sıralandı:

"-Beta Karotin (kansere neden olan serbest radikallari durduruyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor) içeren havucun en büyük özelliklerinden biri de içerdiği bu maddenin cildin kurumasını engelleyen A vitaminine dönüşebilmesi.

- Her gün bir tane yendiğinde akciğer kanseri riskini yüzde 50 oranında azaltır.

- Kansere karşı etkili olduğu gibi cildin kurumasını engeller ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

- Mide ve bağırsak kanamalarını önler, kansızlığı giderir, anne sütünü artırır.

- Yüz ve boyun kırışıklıklarını giderir, idrar ve bağırsak gazlarını söktürür, ülserdeki şikayetleri giderir."
 
 

©2008 SAĞLIK.COM.TR
saglik.com.tr' nin içeriği, kullanıcıyı bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sitede yer alan bilgiler, hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Bu kaynaktan yola çıkarak, ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut ilaç tedavisinin değiştirilmesi kesinlikte tavsiye edilmez. saglik.com.tr' nin içeriği, asla kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir.